lördag 23 oktober 2010

Julkänslor på hög nivå.

Eftersom vi har redan för flera veckor sedan börjat med jultextiler på Startpunkten, till butiken (vissa beställningar har dessutom droppat in med julstrumpor och stoppade hjärtan), sedan droppar ju alla kataloger med alla oumbara julattrialjer in, Lägg sedan på snön som ligger så vit på alla taken, så kan ju bara summan bli:  NÄR BLIR DET JUL?!! När kommer tomten...


När är det legalt att börja jula egentligen? AHHH!!!!! Enligt affärerna kan man ju börja nu, de har ju börjat...MEN vad kan man börja med? Man kan ju inte börja med bakningen, det blir ju gammalt, städningen hinner ju också bli inaktuell och så roligt att julstäda är det ju inte så man vill göra det två gånger...Så vad kan man börja med?? Köpa julklappar?! jojo men vad till vem ska man köpa då... Jag är iofs barnsligt förtjust i julklappar både att ge och att få, men det ska vara en tanke bakom, alltså inget slentrianköp... Och inslaget ska det vara!!!

Har ju faktiskt redan börjat fundera på årets klappar, och den första är tom redan inköpt och det är till mormor... Svärmor's och oxå på G... men sen då...Och vilka ska man fira med då?? och hur??

Jag brukar försöka fira med de mina i söder'n varannat år, när de kommer upp till mormor och morfar.   Förra året var vi faktiskt ner,  men i år vill mormor och morfar vill ha lugn och ro, de börjar bli lite till åren och tycker mest att det är jobbigt, så därför passade jag på att knåpa ihop en inbjudan till min mor, en powerpointskapelse, om att de ska komma upp till oss ist...


 Men sak som man kan ju iofs lätt börja med, glöggen och titta på mitt favoritklipp från Kalles....VASSEGO'.....


2 kommentarer:

Charlotte sa...

Kan tro det att man blir en aningens sugen på julen nu när ni får sy och pyssla med såna goa grejor :-)

Meeen riktigt okay är det inte att ta fram julen ännu ;-)
Du får nog vänta lite tills första advent iaf hi hi

Kram kram!

therese sa...

måste jag vänta ända till 1:A advent rakt för att ta fram julen ... då är allt slut på affärerna, fast jag har faktiskt tjuvbörjat med att köpa en filt-duk och en ny adventljusstake + nya ljus