lördag 16 maj 2009

Boasering är lurigt i hörnen

Bildbevis på att vi numera har boasering i köket (inte riktigt runt om än, men på god väg).

Vi hade lejt in arbetskraft utifrån, tur var väl det, för detta hörn var inte att leka med...

Dessutom var inte husse riktigt i form, han har haft någon form av magsjuka sedan i onsdags...

Jag har som tur var klarat mig hittills...






Det blev blodbröd till middag som utlovat... antingen var jag ovanligt hungrig eller så var det ett proffs som bakat... ?!? Men det var länge sen jag blivit så nöjd med middagsmaten, allså den jag själv lagat.
Men det var så gott... det bara smälte i munnen och vi åt dessutom ute på altanen i som badade i sol... Jag tror att FA också blev nöjd...

5 kommentarer:

Välkommen till Sofias blogg sa...

Tack för namnsdags gratulationen! :) Oj så god maten såg ut! Påminner mig om blodpalt, men det där är nog inte helt fel heller kan jag tänka mig!

Ha en bra dag! ;)

therese sa...

Jag tycker om blodpalt,väldigt mycket, men älskar blodbröd om man så säger...

Välkommen till Sofias blogg sa...

Tack så mycket! :) Jo, jag försöker komma i god form, har varit en lång väg hittills men nu är det bara en liten bit kvar tills jag är där jag vill vara och det känns skönt att få nå sina mål. Är mer som en livsstil nu, för bara något år sedan tränade jag inget alls, knappt promenader. Men så gav jag mig den på att göra förändring i mitt liv.

Det skulle vara jättekul att testa laga till blodbröd, hur gör man, har du något recept?

Aha va roligt, så ni har också en samojed? De är så fina hundar, skulle inte vilja vara utan våran Freja nu, hon blev 1 år i April. Tala om hundar med personlighet! :)
Ja och energi, det har dom verkligen mycket av! hehe

Allt om inget. sa...

bli juh kanoners!

therese sa...

Blodbröd = tunnbröd med blod i, och bakas bäst i vedeldad bakugn. Sedan finns det säkert lika många recept som bagare. Så hör med närmaste bagarstuga om du kan få tag i lite.