tisdag 5 maj 2009

Hittat Årets Första Fästing


Den satt på HAnny's öra, som tur var, huga, blä och usch, har den suttit på mej har jag nog blivit lite panikslagen och mycket hysterisk.
Jag hatar dessa små kryp... helst när de spratlar med benen...
Men jag tog det som en kvinna, jag tog ett djupt andetag, svalde en extra gång, sedan tog jag fästingssnaran men kunde inte låta bli att höskes, men lös kom den...
Vi gick sen ut och eldade upp fanskapet, den hade skitit i det blåskåpet så att säga, den ska då banne mej inte kunna suga blod på någon fler.
Hittade denna bild på nätet, Bra tänkt...
*
Någon som vet var man kan tänkas köpa dessa i HAnnys storlek?
*
Hur man får dem att sitta kvar på tassarna?
*
Finns de bara i grönt?

Då kanske man slipper att duscha dessa varje dag.. Lite dålig skärpa, men skiten syns ändå. Om hon ändå kunde läsa tidningen lite försiktigare nästa gång...

2 kommentarer:

Allt om inget. sa...

men huvva då.....katta vår bruka ha nån åxå men de är riktiga äckliga djur som inte borde finnas,man kan fråga varför de finns i eko-systemet. vad fyller de för funktion?

therese sa...

ingen aning, vet inte mer än att de sprider sjukdommar och äckelkänslor..blä