onsdag 13 maj 2009

Nu är det gjort...


...igår var vi och hämtade hem MDF-boarden, det som ska bli boasering i köket. Det är inte utan att det lite pirrigt, för det är jag som har mätt och räknat ut åtgången,(alla vet ju hur bra jag är på att räkna, och ff hur bra mitt ögonmått är) men jag har mätt efter konstens alla regler och dessutom plussat på lite... så jag hoppas att det ska gå bra.
Faderskapet mitt, ska förhoppningsvis komma till helgen och hjälpa mig att få upp skiten på väggen... Hmmm...undrar om vi hinner få upp allt. Som jag ser det så är det bara ett hörn som kan ställa till elände, genom att där ska boarden mötas och det lutar dessutom åt alla håll. Det kan bli extra klurigt men tar man det bara lugnt så går det förhoppningsvis galant... och blir det någon glipa så... fram med latexfogsprutan!... undrar hur brett man kan täcka med latexfog...
Det ska ju dessutom målas, så det måste ju vara omöjligt att totalmisslyckats... Det kommer att bli så bra, tillslut. Det är jag helt övertygad om!

Inga kommentarer: