söndag 31 maj 2009

Guuu va' varmt - värmerekord i år banne mej


Nu måste jag få vara en äkta svensk och utbrista: Guu va' varmt!! denna helg har förvandlas från den ljuva försommaren till ett varmt helvete, graderna steg med 10 grader från en dag till den andra, och bara tanken på att röra sig gjorde att man blev svettig under armen.
Eftersom solen gassade och jag lätt blir illröd (varenda år!!)så började jag med att först smörja in mej, ordentligt blev det, jag lyckades tom smeta solskyddsfakor i ena ögat, så det var dimmigt resten av den dagen.
Sedan gav jag mej i kast med att tappert så i pallkragarna, göra mitt vårbruk så att säga...men det blev så varmt och svettigt, att jag helt enkelt bara gav upp. Jag la mej helt sonika i stället på altanen, i förd bikini, helt stilla och bara solade, och lätt svetten rinna bäst den ville.
På söndagen var det ännu varmare och efter en sen start, något '"justerad" samt med en obefintlig arbetslust, pga vissa utsvävningar på kvällen före, så försökte jag inte ens låtsas vilja göra ett skapandes dyft. jag beväpnade mig med ett stort glas kall fruktsoda och en skål fruksallad gick ut på altanen med ett par skivor av Stieg Larssons bok "Luftslottet som sprängdes" parkerade i en stol och sittstrejkade en långstund.
Som tur var så lättade både humöret och "justeringen" så småningom...
Nu vid 22,30 är det fortfarande varmt ute, ca 20 grader, och nästan olidligt inne, men redan i morgon ska tydligen det vända igen.... då får man klaga att man fryser...Att det aldrig ska bli någon värme i sommar... herregud!!!

Inga kommentarer: