torsdag 21 maj 2009

Det jag hade tänkt göra i går

som inte blev gjort... är hur mycket som helst... men det som blev gjort, var fort gjort, på papperet i alla fall. Nu när alla grisar och sover, som jag också vill göra, men inte kan av någon outgrundlig anledning, Kan jag väl ändå svamla ihop ett inlägg.
Det jag trots allt fick gjort är detta: Jag har då äntligen fått klart ansökan till FK, utskriven och paketerat i ett kuvert, så jag ska posta den så fort jag hittar adressen... sedan får vi hålla tummarna, hårt, att personen som håller mitt liv i sina händer har en bra dag när jag granskas...
Annars har jag väl bara tvättat, vattnat och bakat en misslyckad sockerkaka... jo var ute och krattade en sväng också. HAnny hade besök, ja vi också förstås... men HAnny och Skälla roade sig kungligt med att döda renen, så det såg ut som det hade kommit en lokal snö by över vår gräsmatta, det låg stoppning överallt...
Det jag hade tänkt göra var att börja måla boaseringen, grundmåla, men det kändes dumt att bara måla på vissa ställen, så jag väntade tills Husse kom hem från skogen, för att kunna få möbel flyttningshjälp. Vilket i sin tur visade sig vara dumt, för då undslapp han sig att vi skulle få besök senare på kvällen... grrr, inget målningläge allså. så det var bara att skjuta upp det till någon annan dag..
Nä, nu måste jag försöka sova, vi som ska på 50års kalas i morgon... kanske man hinner måla innan????

1 kommentar:

Ancan sa...

Det finns ett kinesiskt ordspråk som jag tänker på iblnad(rätt ofta faktiskt)
"Igår smidde jag tusen planer, imorse gjorde jag precis som vanligt"...