lördag 17 september 2011

Lördag...

Idag har jag varit ganska effektiv, vi har börjat så smått att hösta upp ute och medans Husse klippte gräset så körde jag med lilltrimmern, runt bla pallkagarna och stenfot. Jag trimmade tydligen också ner i ett jordgetingbo för rätt som det var så började det komma en massa getingar.

Jag klarade mig utan stick men tyvärr så hade HAnny inte samma tur, hon fick nog ett par stick, i alla fall i en framtass men ev i en baktass också.. Hon blev lite spak, och går lite förstiktigt fortfarande, men både kommer med pipen och leker samt äter som vanligt så någon större fara tror jag inte att det är som tur är..

Hade trots allt lite engergi över, så jag gick in och bytte i sängen och tvättade ett par tvättar samtidigt som jag gjorde middagen, söndagsmiddag på en lördag...går det? men jag blev så vansinnigt sugen på riktig stek... Så det blev "Älgstek med klyftpotatis. Kokta rödbetor med fetaost och flingsalt, gräddsås på stekskyn"... mums. Undrar bara vad jag ska hitta på i morgon till middag?!

Älgsefari roade vi oss med vid skymningen och vi såg 3-4 st.



Inga kommentarer: