fredag 9 september 2011

Tätting är mitt andra namn

Idag har jag flygit som en tätting, Det började med att jag var som vanligt var i sista sekunden hos Jobbcoatchen, Sedan promenerade i rask takt, med paraplyet modigt lämnat i bilen... tvärs över stan till den ena stället som jag sökt jobb på, för att lämna en broschyr, betade raskt av stan åt andra hållet, för att lämna polispapperna till stället där jag fått klart för springvick, och ska på inskolning till veckan...

Knatade tillbaka till utgångsläget, oroligt sneglande på det allt mer svartnande horisonten och med elaka regntunga moln hängande över axeln, för att passa på att tanka energi med bästaste C, och käka mellis medans vi väntade på att AF, skulle få tummen ur och öppna dörrarna... Rusade sedan i ljudbangsfart tvärs över gågatan, jag trotsade vädrets makter, allt detta, med livet som smältande sockertopp som insats, för att få en pytteliten namnteckning.. rusade tillbaka i samma hastighet med ett ofriviligt stopp i rökrutan...återgick till normal gånghastighet när jag på nytt fått tak över huvudet och gick resten av vägen till bilen.

Tankade bilen och åkte vidare till mataffären, där jag snurrade sjutton varv,  innan jag fick nog och gav upp...
Väl hemma så var det bara att packa upp dessa omständigt packade matväskor innan man kunde pusta ut med en nykokt kopp kaffe... nu är det HELG!!

Inga kommentarer: