torsdag 22 september 2011

Rivstart - ris eller ros

Rivstarten 2011 2.0, FB-gruppen visade sig verkligen bli en portal för hets och klappjakt på kcal och kolhydrater, tränade minuter och duktighetspoäng...

Det väcker starka otillräcklighetskänslor, i alla fall hos mej och säkert hos flera. För ingen orkar väl hålla på som vissa skriver, iaf inte i längen,och framför allt inte om man har ett liv utanför FBgruppen, med jobb, familj och div vardagliga sysslor.

Man nästan hetsas över att tävla i duktighetsfaktor och viktminskning... Och de känslorna som det för med sig, gör att redan innan vägning känner man sig som en "looser" För vem kan hinna i fatt personer som verkar inte göra annat än tränar och dricker pulvershakes?!

Inget ont i att gå in i projekt med 120%, men det finns väl ett "afterlife"?! man ska väl kunna hålla viktminskningen kvar ockå efter avslutad rivstart...

Det har blivit vissa offentliga avhopp, men jag tror mörkertalet är betydligt större, som fall funderar på att hoppa denna utmaning, undertecknad inräknad...

Men jag tycker att ide´n är god, och det funkar nog på de flesta förutom på mig... Jag har nog med mina egna otillräklighetskänslor, det räcker med dem jag ger mig själv jag behöver inte spä på med vad andra ger mig...

Jag är nog med i utmaningen tiden ut, och hoppas att jag når i mål, men tänker nog undvika FBgruppen så gott som det går...

Jag vill härmed önskar alla ett ärligt "Lycka till" och hoppas att ni når ert uppsatta viktmål utan att behöva svälta er på kuppen...

JAG vill dessutom poängtera att jag inte pekar ut någon speciell person, utan menar bara att detta fenomen som grupp. Detta inlägg är bara utifrån mina känslor och mina funderingar och ingen är gladare än jag om det hjälper några att lyckats...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Om du istället för att bli peppad känner stress gör du helt rätt som håller dig undan rivstartsgruppen på fb =)
Kramizar

Gitsan sa...

Så rätt att välja bort sånt som stjäl energi från dig!
Mitt tips är att du tittar igenom Cornelias blog vilka som har hemsida/blog och välj vilka du känner för att följa där ;)