lördag 11 april 2009

Avundsjuk på Mamma!!!

Pratade med min kära mor i dag på förmiddagen... de satt ute i solen, hade visst runt +14' i skuggan, och nog med det, vi fick i samma veva ett SMS från Köping, där var det +19'...
Hmmm... efter en hastig titt på vår termometer +3.4'...Å inte ens sol hade jag och hävda mig med just då. (Den kom senare)
Hos Mor har de redan varit ut med krattan de minsann. Men när jag gick ut efter diverse dagliga undanstökningar så syns det faktiskt att våren kämpar för att komma till talas här också eller vad sägs om dessa bilder.


Mina påskliljor som jag grävde ner i höstas...












Lingonriset har töat fram i slänten...








Vägrenen gör sig beredd på tusslagon...









Flugorna har ju faktiskt vaknat, så även här finns det vårtecken trots allt. så det så!





Inga kommentarer: