torsdag 30 april 2009

Börjat på Tunnbrödsbakningskurs


Igår kväll, mitt i mitt packningskaos, hade jag dessutom inbokat en kursstart, jag ska lära mig att baka tunnbröd.
Kursen började kl 18.00, och jag trodde i min enfald att jag skulle vara hemma ett par timmar senare, vid 21-tiden senast... men jag var hemma ca 23.15...opps och en massa ogjort, men jag hade i alla fall med mig 9 st nybakade och hyfsat runda och icke alltför knövliga kakor.

Husse hade varit så snäll och dammsugit och vattnat blommorna, så jag slapp ialla fall.


Tillbaka till kursen... vi var tre glada amatörer som kom med förkläderna i högsta hugg och närde förhoppningen att kunna lära sig konsten och både kavla och ta undan. Och så här efter 1:a kurstillfället så finns förhoppningen att lyckas kvar och kanske ett även unds av tillförsikt. Jag brände ju ingen kaka... Vi har ju dessutom 3 gånger och minst 3 olika degar kvar innan slutomdömmet kan delges.

Inga kommentarer: