torsdag 23 april 2009

Telefonförsäljare, jag vet inte om jag ska skrika eller gråta...

... men de är inte några av mina favoriter direkt, jag hatar när de ringer och trugar, vill bara slänga på telefonluren. Fast samtidigt tycker jag ofantligt synd om den som måste få luren i örat jämt och dessutom säkert bli utskälld ett x antal gånger per dag.

Jag ska nu bli ärad och "få" 2 par sockar grattis! men posten tar ut portot på 29 eller var det 39 kr men för at kompensera det så lägger han till en gåva värt lika mycket.... grrr sedan anställer se säkert bara folk som låter ynklliga redan från start eller det kanske finns kurser för det?

1 kommentar:

Anonymous sa...

När jag blev singel och min son började bo växelvis hos mig, insåg vi snart att 90% av samtalen var från säljare :-( vi blev så attans less på att svara i tele så då bestämde jag mig, NIX!
Jag nixade -och så lugnt och skönt det blev, nu vet man att det är någon som betyder något när det ringer och inte en meningslös spångmarsch till telen!

Så mitt tips blir, registrera dig på NIX!
http://zaq.blogg.se