onsdag 29 april 2009

Packa pappas kappsäck

Vi åker ju söderöver i morgon, och det är dags att packa väskan... Jag har väldigt svårt att packa, det blir lätt dubbelt så mycket, men de tror jag är ett generellt fel hos det kvinnliga könet. Men det kan gå riktigt på tok eftersom det är jag som packar åt tre...

HAnny är iofs ganska enkel, hon har inte så mycket strumpor och underkläder att välja på.. En boll, pipen, mat, regbeviset, koppel och godis, handduk och kammen samt kanske ev dynan också om den får plats.

Husse är också ganska bekymmerlös att packa åt underkläder, strumpor, t-shirts, jeans + ev en långärmad tröja. JA, jacka och skor också förstås...

Men sen kommer vi till min hög... Vad i hela friden ska jag ha med mig... hur kan jag veta vad jag vill ha på mig på lördag tex?!? tänk om jag tagit med mig de svarta jeansen och det blir jättevarmt och jag vill ha shorts? nu tror jag inte att det blir så varmt att jag vill chocka hela omgivningen med min vinterbleka hy i så stor utvisning. men ni fattar grejen eller?

Sedan är det ju allt övriga som är "bra och ha" och det är där som det brukar barka åt pipsvängen ordentligt...presenter och kamera måste ju med, datorn likaså, laddare till diverse telefoner, batteriladdaren, stickningen, ljudboken till bilen...

Dessutom har vi ju inte så stor plats att stuva på, eftersom HAnny sitter längst bak, så vi packar i baksätet.

Fast vi ska vara borta till Söndag bara, hur mycket behöver man... nä dags att ta sig i kragen och sätta i gång med eländet.

Inga kommentarer: