måndag 27 april 2009

Mina Måndagsbarn är oupptäckta genier....

De är så duktiga och smarta. En sa (tr)"aktor" för första gången i hela hans liv faktiskt, i alla fall här hos mig. Han sa det klart och tydligt. Det var betydligt mer intressant att titta på Husses baklastare och jordbrukare än att vinka hejdå till mamma. Men det är ju klart hon finns ju varenda dag.

En annan gjorde "nummer 2" på toa två gånger. Det var vingligt och med risk för underredestvätt men det gick, utan barnring dessutom… Pottor kan slänga sig i väggen... sicket otyg!

En tredje lyckades att få mjölkglaset att rotera 2 gånger med underskruv innan all mjölk rann ut och ner på golvet, det ni !?! gör om det ni... Kan tyvärr meddela att just i stundens varande kunde jag inte heller se det stora i själva händelsen.. men nu när distansens mjuka filter lagt sig över som en slöja av barmhertig glömska...

Min ”fyronde” del av mina Måndagsbarn, han håller på att bli stor, (Tyvärr) Han har inte varit hos oss idag, han har åkt med skolbussen till fritids för första gången, med skolväska och allt.

1 kommentar:

Allt om inget. sa...

haha,ja en underskruv. det har han aldrig lyckats med hemma,det bara skvimper ut utan konster. jag är hel impad av minstingen faktiskt. Jätte kul!!!ha de bra och tänk på hur du vill må på första maj;)