onsdag 22 april 2009

Bildbevis på när en grå samojed äntligen förvandlas till en vit

baddax

Eftersom jag idag har fått massor ur händerna, och efter ha inmundigat en sk lunch bestående av måndagens rester, kycklinggryta, tog jag mig äntligen i kragen, och motade in HAnny in i duschkabinen och högg samtidigt såpaflaskan med den andra handen. Det var en blöt, tovig, glad och riktigt vit hund som fick ett väl intjänat tuggben att smaska på när allt väl var över. Hon är faktiskt jätteduktig och sitter/står stilla medans man duschar och tvålar med det är ändå en liten pers för oss båda två.

Nu är det bara resten kvar att röja upp i badrummet, tömma silen i duschen, tvätta handdukarna och duscha av mig allt hår som fastnat på mig själv. Hoppas nu bara att HAnny har vettet att hålla sig någorlunda ren ett bra tag, iallafall tills vi varit och hälsat på hos kennelmamman och till lillmormor.

2 kommentarer:

Allt om inget. sa...

va duktig vovve du har.....hon blev lite mindre storlek på när du duschade henne...;)

Ancan sa...

Varför får alla nybadade vovvar just "den" blicken...