lördag 18 april 2009

Våren har gjort en ordentlig kullebytta.




När jag vaknade i morse var det vitt ute, vitt överallt, jag blev lite lessen i ögat, Visst, snacka om aprilväder, men vaddå!!! 5cm nysnö...













Jag vill ha grönt, vår och varmt, Vill kunna sitta ute och lyssna på fåglarna, inte så här.



Mina påsklijlor...snyft!! Tur de är tåliga.





Ehhh... ni får nog vänta på jordgubbarna lite, tror jag bestämt..










HAnny var lycklig däremot, hon tyckte att det var riktigt som det skulle vara, den lilla dynggrisen, hon kanske blir lite vitare(läs renare) nu när nysnön lagt.

Så nu alla ni männskor, släkt och goa vänner, alla ni som bor söderöver. JAAAA, just ni, som har som har varmt och grönt, ni som snart måste klippa gräsmattan, tänk på mej som sitter här i en snödriva och suktar över våren, En vår som aldrig verkar komma hit.

2 kommentarer:

Ancan sa...

jag tänker på dig nu- om du tänker på mig när ni har midnattssol och annat vackert ;-)

therese sa...

nja, är nog för långt söderut för midnattsol, men visst kan jag tänka på dej när det stort sett är ljust hela dygnet.

Påminn mej bara.Så kan jag lägga in lite bilder åt dej när den tiden nalkas..