måndag 20 april 2009

Slut på påsken, slut på ursäkter...

... det är dags att sätta igång med mitt viktkrig igen, det var ilröda och dystra siffror i morse när jag ställde mej på vågen... fast det har kunnat vara betydligt värre, tror jag, för enligt hur magen känns så kunde det lika gärna vara dubbelt så mycket.

Okej! mina riktlinjer:

  • LCHF, naturligtvis, så nära 5 gram/dag det går.
  • vatten, mycket vatten, jag är dålig på att dricka vatten
  • ut och gå, ut och gå, ut och gå.

Vägning: för att undvika att även denna gång bli fixerad vid vågen, den risken bedöms som överhängande, enligt säkra källor, så sker vägning endast en gång i månaden, . Det är ju dock arean som räknas och de lärde säger att muskler väger mer än fett, men är mindre per hektar...

Mätning med måttband: däremot obegränsat vid behov, förslagsvis en gång i veckan, tisdagar eller onsdagar.

Mitt första delmål: att knäcka de förbaskade 10 kilorna, som jag iofs har haft om delmål ända från Nyår... och DET ska vara knäckt innan Shortssäsongen inleds... Bråttom, bråttom

Japp, det var det, bara tuta och köra! är det nån som hänger på?!

2 kommentarer:

Pärans galningar sa...

Hur sa du, jag gör som jag vill åsså tar vi ett kilo i taget? Vi räknar endast minus på vågen? Jag e på!!

therese sa...

Varför inte räkna minus på måttbandet?!

Om du motförmodan fått muskler!?! så kan du ju stå still på vågen men fått minus på måttbandet!?!
Eller ids du inte mäta dej....