tisdag 23 augusti 2011

Bollen i rullning 3

Jag hann ju som sagt dock knappt smälta att steg 1(godkänd av chef) var avklarat, förän jag fick tid och plats för steg 2 (hembesöket)..

Som var inbokat till idag på förmiddagen, nervös som jag är inför att göra bort mig, så fick jag Husse att köra mig dit redan i helgen, så jag enkelt skulle hitta idag.  Det jag inte listat ut själv, är ju eftersom vi numera äger varsin GPS så var det ju bara att skriva in adressen, sedan bara att köra efter anvisningarna så det var väl ingen sak.. Men vi åkte en sväng där förbi ändå och sedan den lååååånga vägen hem, så vi hann med och titta på lite av husses intressen: Vi såg lite gallringskog, några avverkningarytor, ett gäng timmertravar och rakt en röd markberedare.

Jag känner mig själv ganska bra vid det här laget, och som tidoptimist och lite för datorberoende för mitt eget bästa, så vet jag att jag ständigt blir sen, och naturligtvis så kom jag som vanligt i väg i sista sekunden... trots att jag klev upp redan kl 7.00.

Men trots det så var jag framme före utsatt tid, tio i var jag på den aktuella adressen, och blev välkommnad av en jättevacker liten hund som nog tyckte jag luktade bästast i hela världen..

Även det hembesöket och mötet med brukaren + dennes familj, kändes som det gick bra, det var ingen som skrek eller kastade ut mig och det var prat att skola in på skola och bad...  Så är jag ringde tillbaka till "chefen" för att meddela min feedback så sa hon att jag kunde skriva upp denna timme som arbete..

Inga kommentarer: