söndag 21 augusti 2011

PASSA!! en randig hård en en..

... vrålade jag en gång, när jag inte kom på att de där randiga, hårda djuret heter grävlig... men jag kom på att det var hårt och att det inte är bra att köra på ett för bilens välmående...

Så blir det ofta för mig, orden faller bort och jag får hitta på nya.. kan bli hur tokigt som helst, men oftast begriper de runt i kring ändå vad jag menar.. Men det är något jag lärt mig leva med..

Jag tror man måste komma tillrätta med sina tillkortakommanden för att bli hel, men vissa brister och fel kan vara lättare att komma till freds med än vissa.. Jag har jättemånga saker som jag måste jobba med,  min självkänsla tex, Att tycka man duger, att man är värd nåt, att man kan nåt...det är tunga grejor och kan ta en evinnerlig tid att komma tillrätta med... Lättare är det då att jobba med det som syns, ex utseendet och orken, det blir liksom mer påtagligt och förändringarna märks bättre...
MEN vad hjälper det om man är tom eller trasig inuti?

Varför är det lättare att ta åt sig en negativ sak som sägs, än komma ihåg de 100 positiva?!?!

Nu vet jag inte riktigt vad jag ville med detta inlägg, men inte var det åt detta håll jag hade tänkt mig.. hehe... så jag säger nog godnatt, för det är en dag i morgon med... En dag med barn, tjo och chim. Jag får nog allt fortsätta på denna tråd en annan gång..

Inga kommentarer: