söndag 7 augusti 2011

Semestern är slut..

...en vecka hel-semester går fort, jag fick inte ju mer av AF, trots jag varit i gång hela året och det var bara för vi bokat in en semstertur till fjällen... fast jag fick 4 måndagar ledigt från barna, men det är ganska skönt att komma tillbaka till rutiner och vardagen igen. Det är inte utan att man saknar de små "mostren" när man är ledig

Alla årstider har sin tjusning...

Våren när allt spricker upp och föds på nytt, snön smälter och vattnet forsar,solen kommer tillbaka och dagarna blir längre.
Sommaren med sin gasande varma sol, bara fötter, bruna ben, svalkande glass och varma nätter.
Hösten med sin höga klara luft, lövens färgskiftningar, och det tilltagande mörkret(kura skymning, elda vedspis och tända ljus)
Vintern när allt läggs till vila, det blir kallare,  man får gnälla över vädret, den första snön, snön som gnistrar i kapp med solen på vår vintern, man får ta fram skotern.


Det finns något positivt med allt, det gäller bara att hitta och ta fram det positiva så man står ut med det negativa... jag hoppas jag kommer ihåg det när jag håller på att kvävs av allt blöta, mörka och råa i november... det gäller bara att stå ut till man får ta fram alla adventsljus och tända alla lampor, byta till rött,vitt ochse till att "boa" ordentligt för jul, sedan är det värsta över för denna gång.

Det här med maten, som nu är så viktigt för mig... har varit lite si och så när man har semester och sover lite längre på morgonen och uppe länge...

Nu får man väl se till att skaffa ett jobb, så man får vanlig semester nästa år...



Inga kommentarer: