måndag 22 augusti 2011

Måndagen som regnade bort!

Måndag betyder i mitt liv barndag, alltså den dag som mitt hus fh (solan= förhoppningsvis) fylls av pigga glada men väldigt högljudda barn... För er som inte vet, så jobbar jag ju nämligen 25% som dagmamma, och det infaller just på måndagar... Och efter lunch så brukar vi gå ut och vara ute för vid den tiden brukar mina öron vara lessen och säga ifrån.

Vi brukar också behöva röra på oss lite efter ha varit instängda hela förmiddagen.. MEN idag öste regnet ner, hela dagen imellan åt var det som en stor dusch, vi höll på att skoja om att vi skulle gå ut med lite schampo och löddra lite...

Eftersom vi var inne hela dagen så får jag ju dessutom väldigt lite steg på räknaren, så för att slå två flugor i en smäll, så tog jag de minsta och mest rastlösa barnen, drog upp sterion på hög volym och så började vi dansa, hoppa och skutta... hehe, det brukar bli hur skoj som helst,  fast det är nog mest jag som blir svettig och trött.. men vi fick ju röra på oss lite iaf (solan = i alla fall)

Inga kommentarer: