fredag 26 augusti 2011

Sitta på skolbänken


Jag har ju surrat ett tag, i alla fall med vissa,  om att ev sätta mig på skolbänken, visserligen på distans och på halvfart, men ändå, för något till studielån är jag definitivt inte sugen på det räcker med ett!!.. Det finns mycket som jag skulle vilja förkovra mig i och kunskap är aldrig tung att bära... Men vad??
Det finns ju tusen saker som jag skulle vilja läsa och bli bättre i: Syslöjd, (inte att undervisa i utan att bara kunna), kanske ett språk till (ehh.. kanske ska börja med bättra på engelskan lite först), Bokföring och sånt (eftersom jag inte begriper ett skvatt av det)

Det har inte känns främmande att läsa in ett nytt yrke heller... bara man kan komma på vad man vill bli när man blir stor...

Efer mycket fundring både hit och dit, så fundrar jag på att antagligen läsa in en kurs som heter "Yrkesinriktning Personlig assistans", eller helt enkelt börja beta av vård och omsorgsprogrammet.. vi får väl se...
Personlig assistent är ju något som har legat mig varmt om hjärtat länge och faktiskt något som jag hoppas att jag kan så småningom kunna jobba som...

Inga kommentarer: