torsdag 18 augusti 2011

Hoppat på en utmaning

i ett svagt ögonblick så hoppade jag på en utmaning som går ut på att jag ska gå ner 5 kg på 8 veckor.. Så nu gäller det...

Ett par nya regler from idag då:
  • minst 10.000 steg/dag, även alltså på vilodagar, men får då utföras i maklig takt :)
  • inga KAKOR, förutom på Lördagar
  • minst 1,5 liter vatten innan sänggång.
OK, då kör vi.. Hrmm, fick lite att göra...för jag måste nog gå ut en sväng, har bara 3893 steg på räkaren och är ff på första flaskan vatten..

 "Men det regnar ju..." försöker den ena gubben som sitter på mina axlar "tyst du lata människa" ryter den andra gubben på den andra axeln och fortsätter lika bestämt "det finns regnjackor.. det må så vara att de numera är minst 3 x för stora, men de funkar alldra säkrast mot regn ändå..."

Jaha det är väl bara att gå ut då suckar jag...

2 kommentarer:

Pärans galningar sa...

Lät som en sjysst utmaning. 8 veckor är väl lagomt.

Malin sa...

Vad kul att du också är med i Rivstars :) Kämpa på :)