söndag 14 augusti 2011

Livet hårda skola...

...gav mig en läxa igår som hette duga... Så här har det låtit hemma hos oss i ett par år..
"GÅ INTE I TRAPPEN MED YLLESOCKAR"säger Husse... "Nää" svarar jag och tar på mig tofflor eller foppa och går uppför våran högblankmålade trapp till övervåningen... och samma visa nästa gång..."GÅ INTE I TRAPPEN MED YLLESOCKAR"säger Husse... "Nää" svarar jag och tar på mig tofflor eller foppisar... ovs..

Igår sa han inget och jag sprang upp med yllesockarna på fötterna och det gick jättebra, så jag hämtade det jag skulle hämta ur frysen, en limpa, och var på väg ner igen...

...när jag fick värsta sladden och foten gled ut i tomma intet precis samtidigt som jag lyfte den andra för att ta ett steg neråt, vilket gjorde att jag dalade med ljustes hastighet neråt och har antagligen slagit mig

halvt ihjäl om jag inte i samma sekund fastat med armen i ledatången... den liksom kliades fast på insidan mellan väggen och ledstången så jag blev hängande typ i luften i en lång nanosekund... innan Gravitationskraften gjorde sitt till och jag dråsade ner i stittande ställning på ett trappsteg med buller och bång.. med limpan ff i tryggt förvar i famnen...

..Husse kom för att se vad som hänt och det första ha sa var "DU SKA INTE GÅ I TRAPPEN MED YLLESOCKAR" "Nää" svarar jag och kravlade mig upp för att inventera skadorna...

Inga kommentarer: