söndag 22 mars 2009

Byggmax

Husse och jag var ut och rekade för våran renovering av köket idag... vi var på Bejjer, Rusta,
Byggmax och Coop.

Vi ska först och främst måla om köksluckorna och ta bort tapeten som sitter på dörrarna, bla ovanför diskbänken och vedlådan. Sedan ska jag utrota, sakta men säkert, allt rosa som tyvärr dominerar i mitt kök, (inte mitt val, jag lovar).
Färgerna som jag vill ha, om nån är intreserad, är grå,vit och svart... Sedan vill jag ha boasering, vit boasering, det hade de Både på Byggnmax och Bejjer men priset blir bara ca halva priset på Byggmax mot för på Bejjers och då är den dessutom ju färdigmålad. Visserligen i äggskalsfärg men det är ju som vit nästan.

Vi var även på Rusta och köpte tapetborttagning, Coop och köpte grundfärg. Sandpapper och rollar fick oxå slinka ner i påsen...

Nä, nu ska jag sova natttinatt! therese

Inga kommentarer: