söndag 29 mars 2009

Söndagen slutsummering

Efter ha fått sova lite längre i morse (Tack Husse) så kom vi igång så småningom... husse gick ut till garaget för att måla 1:a varvet grått, på de luckor som låg där... medans jag slipade spacklet på vedlådan, Så den var klar och redo tills husse kom in och gav även det locket en avrollning.
Vedlådan blev jättebra eller hur?
Min far dök upp mitt i allt, med en ny klippapparat och en nyköpt urtunningssax. Men han tyckte nog inte att jag var speciellt trevlig, eftersom jag kände mig stressad och så jag fortsatte bara att maskera och därefter började jag måla det sista varvet på skåpstommarna, och kryddhyllan. Husse gick, efter ha varit betydligt mer social än jag, ut till lagår'n och gav även de skåpdörrarna en grå skepnad.

Äntigen är kryddhyllan färdigmålad efter mycket om och men, så i morgon går spisen att använda igen. Ganska bra tajming eftersom dagbarna kommer i morgon, iofs så funkar det med att laga mat på vedspisen också...

Fast även idag kom vi lindrigt undan med middagen, vi var bjuden ner till svärmor på Blodpalt med fläsk, alt. blodpannkaka, MUMS!!! Jag åt tills jag höll på att spricka. Pust

Sedan när vi kom hem var det bara att sätta igång med att röja upp i köket, dammsuga och plocka undan alla målerisaker. Göra köket redo förmorgondagens invasion.

Gräddet på moset: I fredags kom mina stickligar och plantor med posten, så de 41 stackarna skulle egentligen ha jordsatts i går, det fick bli nu i kväll. Så jag hoppas att de överlever ändå....

Inga kommentarer: