måndag 23 mars 2009

Det blir inte bra än, hur jag gör...

...med vit bosering... ljust nertill och mörkare upp till, eller samma färg på både vägg och boasering.

Nä!!tråkigt!! BLÄ!! Dessutom brukar man ju ha mörkare nertill för att behålla ljuset, men vad är ljusare än vit?!? Bara vit är väl inte så kul heller, direkt.... Jag blir vansinig, jag kan inte bestämma mej, jag lider av en förfärlig belutsamhet. Det är samma när jag ska bestämma vilken pizza jag skulle ha.. det går inte!!! det låser sig totalt... Grrrr...Bäst att återgå till Köket, och alla färgerna där.


Jag älskar gult, sommargult, men husse gillar inte alls gult... Och ska jag verkligen ha samma som i mitt förra kök, och förrförra, och det dess förinnan ändå?? känns inte riktigt roligt heller...kanske dags att låta det gula vila... om vi har blått i både tvrum och badrum.
Vad jag vet bestämt är iaf att Luckorna ska var gråa.


Men om struntar i att ha vit boasering, man köper den omålad och målar den helt enkelt grå, och har antikvit upptill och mörkare grå på luckorna, svarta hantag och svarta detaljer under skåpen... blir det jättetokigt?!?
Stilrent blir det, men är det JAG?? Är jag så ordentlig? Och kommer jag att trivas i det 10-15 år?
Sa jag att jag lider av grav belutsångest!?!

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Tjena, snifflar ju dig jag ;-) så nu Utmanar jag dig!
http://zaq.blogg.se

Anonymous sa...

Du,det låter både modernt och jätte fint. Varför inte lämna det gula bakom dig och förnya dig lite?
Boasering är inte min stil men alla är olika.
Ljusgråa väggar,med gråa luckor och svarta beslag eller kanske vita luckor med metallbeslag samt en grå arbetsbänk??grått och vitt är ett fräscht kök!