onsdag 11 mars 2009

Jehovas vittnen kom på besök

och delade ut sin tidning, Vakttornet. Han frågade om jag trodde på ödet? Ja, svarade jag. Då använder du inte bilbälte när du åker bil replikerade han... ehhh... jo svarade jag, bara för att jag tror på ödet så är jag väl inte dum...


Det är konstigt hur man kan tro så olika, fast man bor i samma upplysta samhälle.

Hur kan man tro på en tro, som förespråkar att bara var 10:e får plats i himlen...

...att man måste omvända ett viss antal människor för att gud, i det här fallet Salomo, ska tycka man är värdig...

Hur kan man tro på en tro som förbjuder en förälder att göra allt för att rädda sitt barn, att få blod är ju orent även om det är från en likasinnad...


Jag säger inte att min tro är den rätta, men min tro verkar i alla fall var humanare och mer mänsklig.

2 kommentarer:

Anonymous sa...

Så sant, så sant. Så du bjöd in dem på en sup och blodpudding? /Mona från Uppsala

therese sa...

japp, precis