tisdag 17 mars 2009

Facket sa bestämt nej,

till att jag skulle säga upp mej i dag, citat "Rör dej inte ut fläcken tills Ulf här facket ringt upp dej" fast efter ha frågat om lov så fick jag iaf fara till mormor och baka sockerkaka, så det var ju snällt!!

Jo vi, Mormor och jag ska ju provbaka en sockerkaka idag, för de sockerkakor hon gjort ända sedan de flyttade till sevicelägenheten har blivit "obraa" kan var något fel på ugnen eller så är det något annat mystiskt... vi får väl se.

Jag har blivit så dålig på att ta mig tid att hälsa på mina kära morföräldrar, Fy att jag inte skäms! Dagarna bara rinner ur fingrarna... Men då kom jag på en snilrikide!!Som faktiskt funkar, dessutom...
Vi bokar helt sonika in i en dag i alamnackan, när jag ska åka upp. Och det är i dag!
Så även om jag inte får till mormors sockerkaka så får jag iaf träffa dem en stund. Jag plockar väl med mig stickningen också om vi får en stund över...

Inga kommentarer: