söndag 22 mars 2009

Premiär för grillning i går




När vi gick där inne på Coop och spatserade, vi var ju där i helt andra ärenden, i renoveringsbranchen, så att säga... så fick jag plötsligt en sådan förfärlig lust att grilla, och när Husse frågade vad vi skulle äta till middag så var ju svaret givet.

Vi passade samtidigt på och bjöd in svärmor och far dessutom. De hade fullt upp nog igår, utan att behöva ställa sig att laga mat också, De höll på att ställa till rätta efter tapetbytet, som de har gjort i både kök och hall, snygga och stillfulla tapeter blev det dessutom, precis som svärmor.

Vi grillade entrecote och majskolvar, till det åt vi potatisgratäng och Florida sallad, en vanlig grönsallad och persiljesmör stod också på bordet. Jag fick också hjälp att tillslut tömma vindunken... det vore ju synd om det skulle förstöras. De med mer skäggväxt drack öl och senare även whiskey.
När middagen och Kaffet var avverkat så tog vi fram kortleken och drog ett par omgångar poängpoker, jag kom naturligtvis sist som vanligt... Jag verkar ha bättre tur i kärlek än i spel tydligen...
Det var en trevlig och avspänd kväll, när våra gäster skulle gå hem så blev det en liten diskussion om den rätta vägen hem... det löste sig när jag kom med ficklampan... He he

Inga kommentarer: