tisdag 17 mars 2009

Nykterhetskontroll på djuraffären

Eftersom jag inte fick åka till jobbet för facket, så blev det lite tid över innan jag åkte till mormor, så jag åkte till djuraffären. Denna speciella djuraffär som var mitt mål, ligger vägg i vägg med ett litet systembolag som är beläget i ett litet mindre samhälle efter E4:an...då vet ni på ett ungefär...

Jaha,var var jag... jo, jag kom som sagt dit, parkerade och höll på att trassla mej ur headsetet... så döm om min förvåning så står det en pooolis, vid bildörren och håller fram ett alkotest och frågar om han får se körkortet... Hrmmpf, jag som bara kom för att besöka djuraffären.... men naturligtvis klarade jag blåsningen och fick grönt ljus och gick lugnt in för att köpa gotta till HAnny.

Sedan ringde Denna Ulf från facket, han var utsjuk och på hörbart dåligt humör, alltså irriterad på FK inte mej... han skulle tom ringa radion... och frågade om jag kunde tänka mig att ställa upp på intervju... Satan i gatan!! Aldrig på livet... Hur får jag då förlängt sjukbidrag....


Fast det är klart, förresten Fritzl's dotter, hon skulle få 78 miljoner för en intervju... hmmm....Vad tror ni lokalradion kan betala?? Ett par tusen i månaden??

Inga kommentarer: